Scarlet

Autor: Marissa Meyer


Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě.
Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly... 

Nejspíš jsem si uvědomil, že radši umřu, protože je zradím, než budu žít, protože jsem zradil tebe.

Druhý díl Měsíčních kronik mě bavilo stejně, možná o kousek víc než Cinder. Může za to více  akce, více postav a spád příběhu. Přesto jsem to četla déle než první díl. 

Hodně se mi líbilo, že jsem se nemusela loučit s postavami z prvního dílu, protože jsou obsazeny i tady. Každá postava tam má navíc svůj pohled na příběh a dostává tak prostor pro charakterový rozvoj. Což mi naprosto vyhovuje a baví mě každý úhel pohledu. Celá zápletka je hrozně skvělá a já se těším na další zauzlení nebo naopak konečné rozuzlení. 

Ze všech postav je mi nejsympatičtější Cinder. A skutečnost, že je tím, kým je, mi byla jasná hnedka od začátku prvního dílu. Je neskutečně silná, věřím, že se se vším dokáže vyrovnat a milou královnu Levanu pošle do hájíčka zeleného. Jako celkově ta představa, že by mi někdo v šestnácti řekl, že nejsem tím, za koho jsem se celou dobu považovala, je děsivá. Že vlastně jsem uprchlík ale zároveň jsem jediná, kdo dokáže porazit svojí tetu, která se mě snaží zabít. Nádherná představa. Plus ještě to, že vlastně nejsem úplně normální člověk, ale mám v hlavě nainstalovaný počítač a pár kovových končetin. Fakt Cinder obdivuju. Ten počítač v hlavě ale musí mít něco do sebe, stejně jako ty umělé končetiny, díky kterým jste sice na konci společenského žebříčku, ale aspoň žijete. Mně to přijde hodně cool.

Jsem docela zvědavá, k čemu jim  na lodi bude Scarlet. Jako jo, je děsně fajn, její babča byla frajerka, ale co ona umí? Ale retelling na Červenou karkulku si mě získal. Vlk je mi nakonec docela sympatický. Nějakou boudu jsem od něho díky naší pohádce čekala už od začátku. Co mě ale překvapilo je to, že tyhle pouliční gangy vlastně slouží Levaně. Nicméně, abych se vrátila ke Scarlet. Přijde mi trochu naivní. Ono když se u vás ve městě objeví člověk, který si říká Vlk, je to trochu podezdřelé. Třeba už jenom proto, že jména jako Vlk fakt neexistujou. Ale neberu nikomu jiný názor. Nakonec ale vztah Vlka a Scarlet dopadl nad moje očekávání, takže já jsem spokojená. 

Hodně mě fascinuje budoucnost našeho světa. Čtvrtá světová, technické vymoženosti a život na Měsíci? Myslím, že nebude dlouho trvat a k těm prvním dvoum případům se taky dostaneme. Nevím, jak s tím Měsícem, ale to se mi taky hodně líbí. I když by mě zajímalo, jak tam fungujou s tam malou gravitací a bez kyslíku. Jestli vymysleli nějaké technologie na tohle tak klobouk dolů.

Další co se mi líbí jsou androidi, představa, že bych něco takového měla doma, ono by to za mě dělalo všechny domácí prace je fakt hustá. Hlavně bych měla uklizený pokoj, což by bylo fakt nápomocné. Jako celkem se divím, že zatím nic takového nemáme zatím vynalezeného (a pokud jo, tak o tom nevím), ale zároveň si myslím, že je to dobře. Protože kdyby tohle lidstvo mělo, tak bychom byli ještě línější než jsme teď a to si myslím, že by nebylo úplně ok.

Koho fakt nemám ráda je Levana. A jsem si skoro jistá, že s každým dílem se moje nesympatie budou prohlubovat. No a pak si přečtu Nejkrásnější a moje nesympatie se sbalí a půjdou na procházku. Zatím jí fakt ale nezvládám. Nemám ráda arogantní lidi tohohle typu (viz třeba Maeve z ToG)

Na další díly se dost těším, tak doufám, že mě nezklamou...
Knížka ode mě dostává 9/10 a místo v knihovně :)
Děkuju vám za pozornost a určitě tu můžete zanechat komentář o tom, co si myslíte o téhle knížce :)

Komentáře