Akta Illuminae

Vítám vás u dalšího příspěvku, který se zabývá celou sérií :)
Tentokrát je to Akta Illuminae (pokud by někdo tápal, pak jmenovitě Illuminae, Gemina a Obsidio).
Tyhle knížky jsou z pera Jaye Kristoffa a Amie Kaufmanové. Řekla bych, že tihle dva se hledali, až se našli, protože tahle série je totálně dokonalá.
Stačí tři knížky a je po všem. Konec. A je jenom na vás, jak se s tím vyrovnáte.

Máte tři knížky na to, abyste jednou zdrhli před vesmírnou lodí vašich nepřátel, kteří se rozhodli obsadit váš svět, jednou zachránili celý vesmír před zhroucením a zničením a v neposlední řadě se taky stihnete na ten váš - ještě nezničený - svět vrátit s jediným úmyslem. Zachránit ho. Mezitím vám jedna bláznivá umělá inteligence vyvraždí polovinu lidí, s kterými se plánujete vrátit - ale chudák to vůbec nemyslí zle - a v podstatě ten vesmír zachrání on.

Celkově je SPIRO snad jediná postava, o které nevím, co si myslet. Nevím, jestli jej mám ráda anebo ne. Na jednu stranu ne, protože díky němu v těch knížkách umřelo tolik lidí (a ač SPIRO tvrdí, že to bylo nevyhnutelné, kdo ví, jak by to dopadlo, kdyby nic z toho neudělal) a na tu druhou stranu k němu jisté sympatie chovám. Hlavně asi díky tomu, jak se snažil chránit Kady za každou cenu (což ho sice neomlouvá, ale je to děsivým způsobem hezký...). A za svoje jednání má dost logický vysvětlení... Ale v podstatě nevím no. Jako řekněme si na rovinu, že tohle by žádný člověk neudělal. Člověk má totiž jisté morální zásady a svědomí. Na rozdíl od SPIRA.

"Am I not mercifull?"

Všechny hlavní postavy mi sedly neskutečně moc. Některé (Asha a Rhys) mohly dostat víc prostoru, ale jako nestěžuju si. Ze všech nejvíc jsem si oblíbila Kady. Její postava mi přijde úplně nejvíc sympatická. Takže možná mám vymyšleno, za koho půjdu na Humbook. Ale nic neslibuju, ještě je to ve fázi rozmýšlení. (Ale růžové vlasy mi sluší, podle mého úsudku :D)
Všichni z nich si ale zaslouží velkou dávku respektu, protože jsou všichni totálně odvážní. Jako rozhodně bych je chtěla znát osobně. Ahh, proč musí bejt knižní hrdinové tak moc fajn a nemůžou existovat i v reálu? A když už existujou, tak se nebaví se mnou. Chci mít takovéhle kámoše, prosím. Je to přesně ta partička švihlá partička lidí, s kterými chcete trávit svůj volný čas.

Celkově se mi tahle série fakt děsně líbila, přijde mi opravdu skvělá. Opravdu cením oba autory, protože napsat něco takového v jednom člověku musí být strašně těžký, ale ve dvou bych řekla, že mnohem těžší. A jsem jim vděčná, že je vůbec něco takového napadlo. A že to vymysleli takhle parádně. Je to jedna z nejlepších sci-fi sérií, jakou jsem kdy četla.

Zároveň přiznávám, že mít ty knížky jiný formát, tak jsem do nich nešla. Tady mi to fakt extrémně sedlo. Kromě jiného, i styl psaní byl fakt dobrý, četlo se to extrémně rychle, pod rukama mi stránky mizely raz dva. Za což děkují i moje zápěstí, protože mít to číst dýl, tak to odnesou dost slušně, protože tyhle bichle jsou fakt těžký.

Nicméně, závěrem bych vám tuhle sérii ráda doporučila. Je to jedna z těch, u kterých se budete lámat smíchy, budete zadržovat slzy a více méně pořád budete napjatě očekávat další a další neskutečné zvraty.

Doporučuji přečíst všem. Vážně. Tohle je nutnost. A čte se to fakt samo. Jděte do toho, prosím.

Celkové hodnocení série: 10/10

Komentáře

  1. Okey, tak ja do toho idem :D Už dlho premýšľam nad touto sériou, avšak vzhľadom k tomu, že ju všetci tak ospevujú niet pochýb o tom, že jej musím dať šancu aj ja! A okrem toho, táto séria musí spolu vyzerať na poličke dokonalo!♥ Ďakujem za ešte väčšie nalákanie na túto sériu...najbližšia úloha - zohnať si tieto knihy! :D Maj sa krásne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! Jsem zvědavá, co na to povíš. A ano, na poličce to vypadá fakt skvostně <3

      Vymazat
  2. Pěkný článek :) První díl se mi moc nelíbil, nesedl mi ten styl jakým je kniha psaná. Chytlo mě to až ke konci a od té doby váhám, jestli jít do druhého dílu nebo ne :) Nakonec asi ano, snad už bude lepší :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat