Podlý král

Autor: Holly Black

První lekce zní: zatvrď se. Poté co vyšlo najevo, že Doubek je ve skutečnosti dědicem vílího trůnu, musí Jude svému bratříčkovi zajistit bezpečí. A právě jen kvůli tomu k sobě připoutala podlého prince - teď už krále - Cardana a stala se šedou eminencí tahající za nitky celé říše. I kdyby se Cardan nechal snadno ovládat, bylo by pro ni těžké stále proplouvat bouřlivými vodami proměnlivé politiky a spojenectví vílího království. Král ale navíc dělá všechno, co je v jeho silách, aby ji ponížil a zesměšnil, ačkoli je lidskou dívkou stále fascinovanější. Když začne být jasné, že se Jude někdo v jejím bezprostředním okolí chystá zradit, ohrozit její život a životy všech, které miluje, musí smrtelnice odhalit, kdo jí jde po krku. Dokáže se navíc vyrovnat s komplikovanými city, které chová ke Cardanovi?

Jestli jsi nemoc, tak nemůžeš být i lék.

Tahle knížka byla dalším z mých restů. Tentokrát ale ne proto, že bych se k ní nějak nemohla dostat. Tady u toho za to může první díl, ze kterého jsem nebyla loni úplně nadšená. A nevěděla jsem, jestli jako chci v téhle sérii pokračovat. Takže mi trvalo půl roku, než jsem se odhodlala tuhle knížku zkusit. A tak jsem Sol ještě poprosila o zapůjčení tohohle díla. Slíbila jsem nezlomit hřbet (a to jsem fakt splnila!) a tak jsem jí společně s Kletbou vítězů jednu krásnou sobotu odvážela z Prahy. Díky za to <3

K téhle knížce jsem už od začátku přistupovala dost obezřetně. Po zkušenosti s prvním dílem se mi povedlo úspěšně snížit svoje očekávání. Což se mi taky dost vyplatilo a hned takhle na začátek vám můžu říct, že jsem byla docela mile překvapená.
Stránky plynuly pod rukama skoro samy, děj měl moc fajn tempo a bylo to psaný fakt dost čtivě. Ve zkratce - snížit očekávání fakt pomohlo.
Nicméně, první polovina knížky byla trochu slabší, což ale dost vyvážila ta druhá polovina. Knížka byla plná intrikaření a ke konci se tam objevilo i dost akce. A, jakože ten konec?! Haló? Co se to tam do háje stalo?

Fakt jsem si oblíbila Cardana. Jakože jo. A fakt by mě zajímalo, jak všechno tohle vnímá on. Jak myslí a co plánuje... Třeba sem tam nějaká kapitola z jeho pohledu by příběhu myslím vůbec neuškodila. Extrémně by mě zajímaly důvody jeho rozhodnutí a vědět co je hra a co už ne... Jako on se mi líbil už v Krutém princi, ale tady se mi líbí ještě o to víc. V jeho rozhodování je určitě nějaká touha po moci, to jo. Ale nemyslím si, že to bude jediný důvod. Myslím, že za tím prostě je něco víc... Takže jsem fakt zvědavá na Královnu ničeho (kterou mám po tomhle díle rozhodně v plánu).

Jude mi jako hlavní hrdinka fakt nesedí. Tady, ani v předchozím dílu. Přijde mi, že si pořád hraje na něco, čím doopravdy není a nikdy nebude. Chová se arogantně a když neví co, a jak, tak je to snad ještě horší. Zdá se mi, že je jednu chvíli zaslepená nenávistí, druhou chvíli láskou a ve třetí chvíli, když neví co s tím, tak ještě zvýší úroveň arogance o stupínek nahoru. Jediné chvíle, kdy jí dokážu zkousnout jsou ty, kdy je někde společně s Cardanem. Tam mi pak přijde docela v pohodě, na chvíli sama sebou. Potom ale ve svojí aroganci (po setkání s Cardanem často ještě větší) pokračuje nadále, protože neví, co si o Cardanovi myslet. Jako jo, to nevím ani já, ale rozhodně bych se kvůli tomu nechovala takhle. 

Dost se mi taky líbí svět víl vedle toho našeho, aniž by o tom lidé tušili. Ta představa mě hodně láká. A asi by mi to vůbec nevadilo... S vílami by mi možná ale vadilo komunikovat, protože mi přijde, že většina z nich má dost nos nahoru. Což se ale nedivím, protože mít moc ve většině světů znamená fakt dost. A je to cesta k tomu, myslet si o sobě, že jsem něco víc. To jako na jednu stranu chápu, na druhou je mi tohle chování ale šíleně proti srsti. 

Jsem hodně zvědavá, co přinese Královna Ničeho. Musím říct, že druhá půlka knížky mě na to fakt nalákala. A dala tím za mě téhle sérii druhou šanci, čímž se taky nějakým záhadným způsobem objevily další dvě knížky na mém wishlistu. 
Jo a ještě musím zmínit jedno obrovské plus, které tahle série má. A to obálky. Protože ty jsou fakt extrémně nádherný a já jsem do nich zamilovaná od doby, kdy u nás vyšel Kruťas. Protože prostě, podívejte se na to. A vevnitř teda taky nejsou k zahození. Ty ilustrace na začátku každé kapitoly jsou fakticky pěkný. A příběh skvěle doplňují. 

Takže tahle série za mě nakonec (a zatím) dostává ano. A s očekáváním vyhlížím další díl. 
Knížka si vysloužila konečné hodnocení 8,5/10 a já vám jí můžu doporučit. A věřte mi, že pokud vás první díl, stejně jako mě, zklamal, tak tohle to vylepší :)

Komentáře