Měsíční kroniky

Autor: Marissa Meyer

Dneska sem nebudu dávat anotaci, protože nedělám recenzi na jedno dílko, ale na celou sérii (Cinder, Scarlet, Cress, Winter). Pokud mě sledujete na instagramu a viděli jste moje stories po dočtení každé z knížek, tak určitě víte, jak jsem z téhle série nadšená.
Pokud ne, račte číst dál.

Na začátku jsem se té série bála. Ano, opravdu je tomu tak. Lidé kolem mě měli na sérii totálně kladné názory, neznám nikoho, kdo by tuhle sérii neměl rád. A jak už možná někdo ví, totálně oblíbené knížky se u mě nesetkávají s moc velkým úspěchem (viz. třeba Krutý princ, Projekt Kronos nebo Zloději dýmu).
Byla jsem ale ochotná tohle riziko podstoupit, protože mě vážně zajímalo, co na téhle sérii všichni mají. O koupi jsem uvažovala fakt dlouho, rozhodně od doby, kterou trávím na bookstagramu. Ale přiznejme si narovinu, že 4(+2) knížky prostě není možnost koupit za levno, pokud je chcete dohromady. Myslím, že tohle je jeden z důvodů, proč jsem se koupi tak dlouho vyhýbala.
No a pak je Markét nabídla k prodeji. 5 knížek za 800,- tak jsem si řekla, že tohle chci.

A tak se ke mně tyhle krásky dostaly. Mimochodem, co říkáte na obálky? Já jsem z nich fakt hotová. Jsou totálně nádherný. Nejhezčí mi ale přijde obálka Cress. Má fakt krásný barevný kombinace a už ta obálka slibuje, že to bude bomba.

Z celé série se mi nejvíc líbila Winter. Ačkoliv nemusím střídání postav, tak tady mi to fakt vůbec nevadilo. Jediný co mi na tom střídání pohledů vadí, je to, že není označené, čí je to pohled na věc. Jako jo, po chvíli jste schopný to poznat, ale stejně...
Mojí nejoblíbenější postavou už od začátku série byla Cinder a to jí vydrželo až do konce. Strašně moc jsem si přála, aby to skončilo tak, jak to (díkybohu) dopadlo. Kdyby ne, tak bych byla opravdu hodně naštvaná. Což nikoho nezajímá, protože to tak nedopadlo. 
Ale tu postavu fakt žeru. Společně s Kaiem prostě tvoří úplně dokonalej pár <3 a dost si myslím, že z Cinder bude úplně skvělá královna (aspoň dočasně, ale bude).  A hrozně by mě zajímalo, jak by to pokračovalo. Takže jsem zvědavá na ty povídky, pokud tam bude jakože "pokračování".

Strašně se mi líbí ten svět. Všechny ty vymoženosti, technologie a celkově jako žití na Měsíci je fakt hustý. Rozhodně bych se nebránila jet tam na výlet, protože to musí bejt vážně skvělý. Hlavně teda ale až v době, kdy tam je královnou Cinder. Za Levaniny vlády bych tam rozhodně nechtěla.

Hodně sympatické mi na postavách přišlo jejich rozhodování. Vždycky do všeho šli nakonec po hlavě a často si moc nemuseli uvědomovat následky svých činů. Ale šli do toho naplno a ono to vždycky nějak vyšlo. Takže velkou roli tu taky hraje risk a knížky nám takovým svým způsobem ukazují, že bychom se neměli bát riskovat.
Každá postava má nějaké to svoje osobní kouzlo a já musím říct, že jsem si každou z nich zamilovala. Některou víc (Cinder, Kaie, Iko, Thorna) jinou míň. Ale všechny mě při večerech dostávaly. Některým postavám nechybí správný kousek sarkastické duše (nebo procesoru) a většina z nich měla opravdu vtipné řeči. Jo, neříkám, třeba takový Jacin mě dost štval, ale kvůli skvělému charakteru Winter jsem byla ochotná ho nějakým způsobem zkousnout.
Myslím, že všichni dohromady tvořili naprosto dokonalou partu a já vím, že mi budou totálně moc chybět. Partička exotů, kteří zachraňují svět je prosím pěkně naprosto suprovej nápad.

Celkově se v sérii objevuje víc než dost zlomových okamžiků, při kterých musíte tajit dech, protože netušíte, co přinese další strana. Ač je to série retellingů, tak jsou tahle témata tak moc nevídaná, že to prostě čtete a nejste nijak ovlivněni knížkami jiných autorů. Nemůžete srovnávat s jinými příběhy (až na ty originální) a tak vůbec nemáte představu, jakým způsobem to autorka pojme. Za mě je rozhodně obrovské plus to, že autorka se vyhnula tolik přepisované Krásce a Zvířeti. Jakože, je mi jasný, že ona by to napsala fakt skvěle, ale těhle retellingů je v knižní scéně tolik, že pomalu začínají ztrácet to svoje osobní kouzlo.
Tyhle 4 knížky jsou něco jiného, troufnu si říct nového. Naprosto mě to pohltilo a já si skoro neuvědomuju, že už je konec. konec prostě. nechci aby to tak bylo </3

Tahle série se momentálně řadí mezi TOPky, které mám doma. Nikoho určitě nepřekvapí, když řeknu, že jsem s posledním dílem zůstala vzhůru do dvou do rána, protože jsem prostě musela vědět, jak to nakonec dopadne. Vůbec mi nepřišlo, že jsem četla skoro tři hodiny v kuse a za tu dobu zvládla kolem 350ti stran. Autorka píše opravdu čtivě a já tuhle sérii plánuji vychvalovat do stropu ještě hodně dlouho.

Od autorky to byly první knížky, co jsem četla, ale řekla bych, že rozhodně ne poslední. Určitě se chystám na nějaké další... asi pak někdy přečtu Renegáty, na ty jsem taky slyšela spíš pozitivní reakce. Co byste mi od autorky doporučili vy? :)

Celkově ode mě série získává 10/10 a čestné místo v knihovně.

Komentáře

  1. Milujem Cinder, veľmi zaujímavá a nevšedná YA, no ďalšie diely síce mám, no ešte som sa k nim nedostala O_O A to túto sériu prečítala nie len moja sestra, ale aj mamina! A obe boli nadšené a rovnako tvrdia, že je to TOP séria...takže nesmiem ju už tak dlho odkladať :D Inak som od autorky nič ďalšie nečítala, ale Renegátov som zaznamenala aj ja a tiež som čítala poväčšine kladné recenzie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to je velká škoda! Co nejdřív bys to měla napravit, protože tohle je fakt dokonalé.

      Vymazat

Okomentovat