Kroniky Pozůstalých

Autor: Mary E. Pearson

Jak už jsem psala v názoru na první díl, k téhle sérii jsem přistupovala obezřetně a trochu skepticky. Očekávala jsem fakt totálně nezáživné čtení, které se budu nutit dojet. Podle názorů lidí okolo mě, jsem očekávala totální brak.
Jaké bylo překvapení, když jsem to nedostala. Příběh si mě získal hned ze začátku a do konce nepustil. A nepustil mě doteď. K tomu předpokládám dojde až s koncem Zlodějské přísahy. Pokud vůbec...

Na celém tomhle díle (teď myslím celou sérii dohromady) se mi nejvíce líbily vztahy mezi hrdiny a jejich vývoje. Ty hlavně. Ať už ten mezi Kadenem a Liou nebo mezi Liou a Rafem. Žeru to. A myslím, že ty vztahy jsou úplně geniální. Pokud se bojíte trojúhelníku, děláte chybu. Dovedu si představit mnohem horší. Tady v podstatě ani nebyl znát, protože Lia prostě miluje Rafea a nikdy se nic nezměnilo. Kaden je prostě "jen" kámoš.

Po prvním díle jsem Kadena fakt neměla ráda. Opravdu. Tam se zachoval jako totální blbec. Ale v podstatě jsem za to teď ráda, protože kdyby to neudělal tak ten příběh prostě skončí v půlce prvního dílu a konec. Takhle je to totálně promyšlený a dává to smysl. Na Kadenovu obranu musím říct, že jsem si ho nakonec oblíbila. Fakt. A konečný vztah mezi ním a Liou jenom vítám a jsem za něj ráda. To samý za jeho vztah s Pauline. Ti se k sobě tak moc hodí, že to snad není možný.
To, že jsem od něho po celý třetí díl čekala nějakou podrazárnu, není důležitý. Důležitý je to, že to neudělal a stál za lidmi, které má rád.

Jsem strašně ráda za tu poslední kapitolu, protože jsem (zase) kvůli Rafeovi a Lie probrečela konec. Kvůli tomu jejich vztahu, který vypadal tak nadějně a měl by skončit takhle. Neříkám, že tu poslední kapitolu jsem taky neprobrečela, ale tohle bylo dojetím. Za mě to byl naprosto skvělý závěr. Rafe si jde stoupnout za těch několik mých knižních kluků do řady. Strašně se mi líbí, jak se zachoval, co byl schopný obětovat pro bezpečí té osoby, kterou miluje. To za mě bylo opravdu neskutečné a je právě tím příkladem toho, co všechno jsme schopni obětovat pro své milované osoby. Podle mě je to skvělý král a člověk.

A co se Lii týká, pořád si myslím, že je to jedna z nejlíp napsaných hrdinek. Hodně  mi sedl její postoj k určitým věcem a celkově se mi její charakter dost líbí. Jediné co, tak jsem s ní úplně nesouhlasila v tom rozchodu. Nebýt její uražené hrdosti, možná by to tak nemuselo skončit. Ale tím nechci zpochybňovat autorčinu tvorbu, člověk si prostě nepomůže při vymýšlení jiných možností.
Dost mě fascinuje její schopnost odhalit zlotřilé. Já vůbec netušila, jak jí to mohlo dojít, já sama jsem to pochopila až když vynesla ta obvinění na povrch. Proto mě děsně překvapilo, kdo za tím vším stál. Stejně jako to, že za tím nestál ten, kdo jsem si myslela. Autorka ale přesně tohle podle mě měla v plánu a já před ní smekám.
Přesto jsem ale velice spokojená s tím, jak to dopadlo. Ten konec jsem obrečela a je jasné, že se do dalších knížek od Mary pustím.

Její styl psaní mi fakt sedí, stejně jako ten totálně dopředu promyšlený příběh. Nepřišlo mi, že by děj někde kolísal nebo to bylo utahané. Mělo to spád, velice fajnové tempo a taky dost akce. Četlo se to samo a velice rychle. Nikde jsem nezaznamenala to, že by si myšlenky v příběhu jaksi protiřečily nebo se vzájemně vyvracely. Což je skvělé <3

O to víc mě teď mrzí, že jsem nemohla být na Humbooku, protože Mary mi přijde opravdu skvělá. A nevadilo by mi mít ty knížky podepsané. (A nikoho nezajímá, že jsem si ty knížky od Kristie koupila až po festu a vůbec jsem neměla koupený normální lístek. )

Jako možná chápu ty, kterým se tahle série nelíbila. Ale s jejich názory se neztotožňuji. Já jsem z toho nadšená a rozhodně mám v plánu se pustit do té druhé série. Tu mi totiž díky mým stories hodně lidí doporučovalo se slovy: "přečti si i Zlodějský tanec, ten je ještě lepší!" Takže rozhodně až budu při penězích, objednávám!

Série ode mě získává dohromady 9,5/10* což je podle mě velice dobré.

Komentáře

  1. Zlodějský tanec je asi víc o romantice a vztazích než o nějakém akčním ději, ale stejně jako Kroniky pozůstalých je ta knížka skvěle napsaná. Navíc se tam člověk dozví i co se dělo s Liou, Rafem a spol. dál, což je milý bonus. Teď jsem zvědavá na Zlodějskou přísahu, kterou mám doma a chystám se na ni v horizontu několika týdnů. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já se právě asi nejvíc zatím těším na to, že budu vědět co se se všemi stalo potom. protože jsem si je fakt oblíbila. ale na nové postavy se taky fakt těším, musím si to co nejdřív koupit...

      Vymazat

Okomentovat