Krásky

Autor: Dhonielle Claytonová

Temný fantasy román o společnosti, která staví krásu nade vše.
V honosném světe Orléans je krása tou nejvyšší hodnotou. Lidé se zde rodí šedí a pouze uctívané Krásky mohou díky svým schopnostem měnit jejich vzhled i povahu. Camellii však nestačí být Kráskou, chce být nejlepší a sloužit královské rodině. Po příchodu do paláce zjistí, že je objektem temných zájmů, jež mohou její schopnosti zneužít pro zvrácené účely. Čeká ji nepředstavitelná volba... a v sázce bude osud celého Orléansu.

Krása je v krvi

Tohle je poměrně nová knížka, která teprve nedávno vyšla. A za sebe můžu říct, že je fakt skvělá. Je to novinka ať už se bavíme o nově vydaných knížkách, nebo jejich tématech, protože jsem zatím nečetla žádnou knížku s tímhle tématem. Takže už jenom za to před autorkou smekám. Napsat v YA literatuře něco nového, to chce velkou dávku fantazie. A jsem ráda, že ne všichni píší o vílách (nic proti vílám, samozřejmě) a nové nápady ještě nevymřely.
Jelikož jsem na ní neslyšela jediný negativní názor, tak jsem jí velice rychle zařadila na přední příčky mého TBR listu. (Jo, největší podíl na tom má Áňa - knižní_planeta, protože to měla přečtené ještě dřív než já...) Ale nebýt Kristie a Marky, těžko říct, kdy bych se k tomu dostala. Takže ještě jednou děkuju za výhru jejich výzvy #krasaklame.

Strašně moc se mi líbí ten svět, jeho fungování a tak. Platit za změnu vašeho zevnějšku - to dneska není nic neobvyklého. Ale rozhodně se to neděje díky magickým schopnostem vašich kosmetiček a kadeřnic. A nebolí to. A taky to není taková rychlovka...
Jo, zní to hustě, ale já jsem ráda, že je to v našem světě tak, jak to je. Protože ta představa toho je doost děsivá. Já bych asi radši byla nějaká šedá nevýrazná holka, kterou nikdo nechce, než abych se nechala dobrovolně takhle mučit. Přijde mi to opravdu děsivý.
Dalším důvodem, proč bych něco takového nechtěla je: knihy. Protože tam všechny své peníze nacpete do proměn vašeho vzhledu a teď si nalijme čistého vína: byla tam nějaká zmínka o lidech, kteří čtou tolik, jako my? Nebyla. Přiznávám, knihovna tam zmíněná byla, ale stejně.

No a když už byste si měli vybrat - radši být Kráskou nebo dvořanem? Já bych za sebe asi zvolila Krásku. Ale nechtěla bych být vyvolená. To rozhodně ne, raději se někam uklidit do ústraní a všechno pozorovat z dálky. A proč? To je jednoduché, nemám ráda intrikaření a lži. A přiznejme si, že v každém paláci se tohle prostě děje. V některém víc, v některém míň, ale děje. A navíc jako skutečnost, že bych měla plnit rozkazy rozmazlených princezen, které chtějí mít každý den nový vzhled... tohle mě opravdu neláká.

Navíc, jako Kráska byste se neměli zamilovat. No a v paláci je tolik pěkných lidí, že je to skoro nemožné. Pak je ale docela problém zjistit, jestli ten daný člověk nelže, neintrikaří a podobně, to už jsem rozebírala. Rozeznat přátele od nepřátel může být dosti složité, co si budem. (SPOILER: A proto jednoznačně volím Rémyho, ne Augusta.)

Jinak co se týká hlavní hrdinky, tak ta mi fakt moc sedla. Hrozně se mi na ní líbí, že jde prostě za tou správnou věcí, i když se jí tím podaří porušit některá pravidla. Podle mého je fakt odvážná a zaslouží si kopu respektu.
Celkově mě ještě dost nadchlo to pouto mezi všemi Kráskami, přijde mi to fakt děsně super. To, že mi některé z Krásek sedly víc, jiné míň, snad ani nemusím říkat. Ale jsem ráda, že se na konci dala dohromady zrovna tahle trojka, protože Camellii a Edel mám fakt ráda. Což mě přivádí ke sdělení, že se neuvěřitelně těším na druhý díl, který věřím, že bude ještě lepší než tenhle. Ten konec toho slibuje taak moc, takže doufám, že se z něho nestane nějaký odpadový díl...

Takže tolik ke Kráskám. Určitě vám musím přečtení knížky doporučit, protože je a bude to skvělý.
Celkové hodnocení: 9,5/10

Chystáte se na tuhle knížku? Řekněte, že jo, prosím :D

Komentáře