Zlodějská série



Autor: Mary E. Pearson

Jak se můžete dočíst v předchozím příspěvku, Zlodějský tanec se mi dost líbil, ačkoli jsem ho četla v době čtecí krize. 

Tomu jsem se u druhého dílu chtěla vyhnout, a tak jsem čtení téhle knížky odložila na dobu neurčitou. Myslím, že jsem dobře udělala, protože Zlodějskou přísahu jsem přečetla za chvilku.

Troufnu si říct, že se mi Zlodějská přísaha líbila asi ještě o kus víc než Zlodějský tanec. Kazi s Jasem tady měli vztah, který se v podstatě zakládal na důvěře a víře, že ten druhý není mrtvý. Jako za mě to bylo rozhodně skvělé, tenhle nucený typ vztahů je fakt drsný a strašně mě fascinuje...

Ačkoli prostě víte, že to musí dobře dopadnout, najdou se chvilky, kdy pochybujete. A pak zase chvilky, kdy jste šťastní za vývoj celé situace. Nicméně o napnuté okamžiky taky nouze nebyla a myslím, že jsem přišla o velkou část svých nehtů  zároveň tu ale byly okamžiky, kdy jsem se usmívala pod vousy nebo jsem měla slzy v očích. 

Přesto je spíš taková odpočinková série. Rozhodně si nad ní neuvaříte hlavu přemýšlením (no, ikdyž v těchto horkých dnech si hlavu uvaříte asi všude...) a pěkně zahřeje u srdíčka (což dneska taky není taková výjimka...). Na pár letních večerů úplně naprosto vhodná věc.

Mary E. Pearson je pro mě paní autorka. Prostě je. A pokud někdy napíše další knížku, myslím, že po ní na 100% sáhnu. 

Když jsem četla původní triologii, Kroniky pozůstalých, chodily mi zprávy, že pokud se mi líbí tohle, mám počkat na Zlodějský tanec a přísahu. Že je to ještě lepší. A ono opravdu jo. Je to skvost.

Rozhodně knížky od Mary patří mezi mé top série a zaslouženě můžou ležet na horní poličce v knihovně, například vedle Naslouchače nebo Harryho Pottera. 

Komentáře