Nedej se

Autor: Rainbow Rowell


Nedej se je příběh duchařský, milostný i detektivní. Je v něm přesně tolik líbání a povídání, kolik v knížkách Rainbow Rowellové čekáte – ale mnohem, mnohem víc nestvůr.

Staletá proroctví předpověděla příchod Největšího mága, který díky své obrovské moci zachrání kouzelnický svět před ničivým zlem.

Smůla je, že Simon Snow je nejhorší Vyvolený, jakého kdy kdo vyvolil. Svými kouzly většinou nadělá víc škody než užitku, a tak se radši ohání mečem a čarování nechává na své nejlepší kamarádce. Svět, který má zachránit, nad ním ohrnuje nos. A v boji s tajemným Zlořádem Pletichou se Simon za posledních sedm let taky moc nevyznamenal…

Teď ho čeká poslední rok na Watfordské škole magických umění – možná taky poslední rok jeho života – a on si ho nenechá zkazit ani tím, že mu jeho příšerný, zákeřný, nafoukaný upírský spolubydlící Baz nejspíš přebral holku.

Jenomže Baz udělal něco ještě záludnějšího. Beze stopy zmizel. A Simon nebude mít klid, dokud téhle záhadě nepřijde na kloub.


Bydlet na pokoji s člověkem, kterého nade všechno chcete, je jako bydlet s otevřeným ohněm. Neustále vás to k němu táhne. A neustále se odvažujete až příliš blízko. A víte, že neděláte dobře - že z toho nic dobrého nekouká - že z toho nikdy absolutně nic nebude. Ale děláte to přesto dál. A pak... No co asi. Pak se spálíte.


Ze začátku, ještě než začnu psát nějaký (snad) ucelený názor by se hodilo poděkovat Áně za možnost se zúčastnit štafety. Když jsem se hlásila, upřímně jsem neměla ani nejmenší tušení, o čem tahle knížka vlastně má být. Takhle to ale mám obecně se štafetami...

Nevěděla jsem, že to je v podstatě fanfikce na Harryho Pottera. Jako úplně na začátku jsem si myslela, že je jenom klasická contemporary. Že se z toho vyklube něco takhle skvělého jsem fakt netušila.

Sama za sebe musím říct, že fanfikce na HP jsem jednu dobu fakt žrala. Wattpad je toho plný a já měla (a pořád mám) načteno víc fanfikcí než původních dílů (tam jsem pořád před čtvrtým dílem :DD)

Jako nevím, asi bych to nezařadila jako fnafikci, ačkoli když nad tím tak přemýšlím, těch společných prvků je tam dost. Přesto bych řekla že je to hodně inspirované... Ale v anotaci na Fangirl je napsáno, že Simon Snow je fanfikce, tudíž se hádat nebudu :D


Ze začátku jsem úplně nechápala Simonovy myšlenkové pochody, nechápala jsem jeho vztah s Agátou a nebyl mi úplně sympatický. Ne že by mi nepřišel milý nebo tak, ale strašně mě rozčilovalo to, že nevěděl co chce. Ale líbí se mi jeho vztah s Penny. 

Chvilkami mi vadilo, jak je Simon takovej zabržděnej, ale když se tam objevil Baz, přestalo to být tak zlé. Baz je podle mého přesně ten typ kluka, kterého vídám každej den někde ve škole. Naoko drsný kluk, který je osamotě strašně v pohodě. 

Mám ráda romantiku hate to love, takže tohle pro mě byla fakt skvělá knížka. Navíc jedna z mála knížek s LGBT tématikou, kterou jsem četla. (Teď ty fanfikce z Wattpadu nepočítám, tam těch Drarry povídek bylo hodně...) A rozhodně se řadí mezi ty lepší. 

A ačkoliv má knížka skoro 500 stránek, upřímně by mi nevadilo, kdyby jich bylo víc. Rozhodně tomu totiž nemůžu upřít čtivost a taky to, že jsem se při čtení usmívala jak měsíček na hnoji a částmi i smála nahlas. Takže ano, tuhle knížku vám (pokud nejste nějaký homofób nebo něco) můžu s klidným srdcem doporučit. 

Moje hodnocení: 9/10⭐ 

Komentáře