Renegáti

 Autor: Marissa Meyer


Renegáti jsou syndikát lidí s neobyčejnými schopnostmi. Vynořili se z trosek zničené společnosti a zavedli znovu řád tam, kde dosud vládl chaos. Jako obhájci práva a spravedlnosti jsou pro všechny symbolem odvahy a naděje. Výjimkou jsou zločinci, které kdysi svrhli. Nova má důvod Renegáty nenávidět a touží po pomstě. Jenže na cestě za svým cílem potká Adriana, který je Renegát. Dosáhne Nova nakonec své pomsty?


Kdo se ničeho nebojí, nemůže být statečný


Do téhle série jsem se chtěla pustit hoodně dlouho, ale pořád na seznamu přečtení (a hlavně koupení) byly jiné knížky, které jsem musela mít přečtené. Což když nad tím teď tak přemýšlím, nebylo zas tak špatně. Protože teď si to můžu přečíst v podstatě najednou a nemusím čekat na vydání dalších dílů.

Od začátku jsem si zamilovala hlavní hrdiny, přijdou mi jako skvělá dvojice, ačkoli jsou každý na "jiné straně". Oba mají své skryté identity, o kterých jejich okolí nemá vědět. V podstatě mi přijdou dost podobní. Ale takovým hezkým způsobem, ne že by je autorka vzala přes kopírák. 

Ve fungování světa jsou prostě dvě strany, Renegáti jako ti dobří a ostatní, jako ti špatní. Mám takovej pocit, že se to v příběhu rozvine takovým způsobem, že na konci nebudeme vědět, kdo jsou ti dobří a kdo špatní. A nejen my, myslím (a doufám) že si tohle uvědomí i Nova s Adrianem. 

Mimo jiné je knížka neuvěřitelně čtivá a až na několik (chápeme se, několik) chyb v textu, jako jsou překlepy, nedokončená slova a myslím, že se tam párkrát objevilo špatné i/y, vás od čtení nic nezdržuje. Tudíž těch skoro 500 stran uplyne, ani nevíte jak a na konci koukáte, že haló? To už je konec? A nebo taky tohle je konec?! Haha, ten konec byl neuvěřitelně otevřený a fakt mě dostal, protože jsem to fakt nečekala...

No, nicméně, jsem vážně zvědavá na pokračování. Na vývoj vztahů. A tak celkově se na to těším. Chápeme se. Marissa prostě umí, což jsem věděla už díky Kronikám, ale Renegáti potvrzují. 

9/10⭐



Komentáře