Zlodějský tanec

Autor: Mary E. Pearson


Když zemře král Ballengerovy říše, jeho syn Jase se stává novým vládcem. Okolní království však nehodlají tolerovat jeho panování, které se řídí vlastními pravidly. Na obzoru se objevuje mladá královna Vendy, která je odhodlaná vše změnit. Na tajnou misi vyšle bývalou vyhlášenou zlodějku Kazi. Ta když narazí na nového vládce Jase, rozhodne se své plány změnit. Oba jsou společně vrženi do vírů událostí, které nemohou ovlivnit.

Poslouchej slova, která nepadnou, Kazi. Dech, odmlky, zaťaté pěsti, prázdné pohledy, záchvěvy, slzy. To, co se říká nahlas, slyší každý. Jen někteří ale slyší to, co je skryté za tím.

Pane. Bože. Tohle byla fakt neskutečná jízda!
V téhle knížce je naprosto nemožné si nezamilovat obě hlavní postavy a nebo (pokud ho neznáte) svět a jeho fungování. (Na poznání světa ovšem doporučuji autorčinu první sérii, Kroniky pozůstalých) V této knížce ale poznáváme zase jiný kousek toho původního světa, který je však stejně zajímavý, jako ten z původní série. A ačkoli jsme nepoznali takový kus, jako prve, tak zase víme jak Ballengerova říše funguje. Jediné, co mě ohledně toho mrzí je skutečnost, že mapa, která je na obrázku je tu úplně k ničemu. Jako jo, je fakt mrtě pěkná, ale že by tam byly tyto nové oblasti zakresleny? To bohužel nečekejte.

I přes jasné náznaky dalšího děje v knížce mě strašně moc bavilo sbližování Kazi a Jase. Přišlo mi, že je to víc romantická knížka než fantasy, ale upřímně? Vůbec mi to nevadilo! Naopak, líbil se mi tam ten nádech fantasy, jehož kouzlo jsem mohla objevovat v Kronikách pozůstalých.
Vztah, který se mezi nimi budoval je podle mého dost reálný. A hrozně se mi líbilo, že to prostě nebylo růžové. Že si sice padli do oka, ale bylo tam pořád dost věcí, kvůli kterým se drželi.

Po dočtení Kronik pozůstalých jsem byla fakt úplně hotová a od Zlodějského tance jsem měla jasné představy, co se našeho tria týká. Musím říct, že k mojí spokojenosti tam těch informací o Lie, Rafeovi a Kadenovi bylo míň. Ale i tak jsem ráda, že tam bylo aspoň něco a já teď mám představu o tom, co se po Temné kráse dělo.

Četla jsem to hrozně dlouho a fakt mě to štve, ale vlezla na mě nějaká krize, jak čtecí tak tvůrčí a já jsem úplně taková vypnutá. A strašně mě to irituje, protože nejsem schopná napsat pár souvislých vět o knížce, aby to dávalo smysl.

Nicméně, z téhle knížky jsem fakt strašně nadšená a co nejdřív se musím pustit do dalšího dílu <3

Jak to s Mary máte vy?

Komentáře