Město z kostí

Autor: Cassandra Clare

Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svědkyní vraždy a vstoupí tak do světa lovců stínů, bojovníků, kteří mají svět chránit před démony. A už z něj nevystoupí, protože její život se převrátí vzhůru nohama... Co je Clary vlastně zač? Kde se vzaly její schopnosti? A jsou pro ni spíš prokletím, nebo požehnáním? Zábavná, odvážná a neotřelá fantasy slibuje svým čtenářům strhující čtení, s nímž nebudou chtít přestat.

Všechny báchorky jsou přece pravdivé

Tahle série na mě v knihovně koukala opravdu dlouho. Jenomže já se k ní pořád nějak nemohla odhodlat. Pak jsem od mamky dostala Paní půlnoci a řekla si, že bych si ty původní série mohla před čtením PP přečíst. A tak, když byla knihovna po karanténě znovu otevřena, jsem neváhala a tuhle knížku si tam zarezervovala.
Měla jsem jisté obavy, že se mi nebude líbit. Přeci jenom je to dost populární série, která ale nemá jen ty kladné recenze. Jsou tu i tací, kteří tu knížku čtou hooodně dlouho a stále jsou na tom stejně jako já po týdnu čtení. Pokud se pohybujete v instagramové knižní komunitě, pak jste možná uhodli, že zase mířím na Sol... Nemá to být ale nějaká naštvaná poukázka, spíš tak pro pobavení :D

Když se podívám na postavy, tak nemůžu říct, že bych měla všechny ráda. Clary byla zpočátku taková tupočká nána, která ale podle mě prošla docela malým vývojem a na konci už byla jenom nána. Nebyla mi úplně nesympatická, ale nesedla mi na 100%. Ale jestliže jí je 15, tak to není zas tak zlé, jako kdyby se takhle chovala v sedmnácti.
Jase mi sedl hned od začátku, jediné co mě naštvalo byl ten konec. Protože haló? Proč nemůžou být pár? Z toho jsem taková rozpačitá no. Jeho charakter mi ale sedl a já si užívala jeho přítomnost.
Je tu jedna postava, kterou nemám ráda od začátku. Tou postavou je Simon. Já nevím, on mi přijde tak neskutečně hloupoučkej a naivní a to mě štve. Kdybych tu postavu měla k někomu přirovnat, tak volím Rosse z Přátel. Toho taky moc nemusím, hloupoučkej a naivní je taky a sociální život mu na 100% nejde.

Co se týká světu, docela bych si to dokázala živě představit. Líbí se mi, že autorka do našeho světa jenom něco "přidala" a my se nemuseli seznamovat s novým světem. I když je fakt, že nový svět je vždycky skvělé odhalovat. A taky tomu příběhu přidává plusové body...
Nicméně, tady mi chybějící nový svět nechyběl, autorka ví, jak ten její přidaný funguje. My to ale nevíme a proto si myslím, že  by neuškodilo jej víc rozvést, vysvětlit, podat víc informací... Víly, elfové, upíři a všechny tyhle postavy se tam mohli objevovat častěji a zase, mohlo tam o nich být napsáno víc, abychom je mohli líp pochopit a poznat...

Celkově knížku hodnotím kladně, byla čtivá a i když se mi moc číst nechtělo, tohle jsem zvládla dohromady asi za tři dny. (koho zajímá, že mezi těmi třemi dny byly týdenní přestávky?)
8/10* :))
Četli jste něco od C. Clare? A co říkáte na její tvorbu?


Komentáře

  1. Od Cassandry Clare som už dááávno čítala knihu Mechanický anjel a síce to nebolo zlé čítanie, akosi som sa už ku pokračovaniu nemala...takže toľko k mojej skúsenosti s touto autorkou :D Na ďalšie jej knihy sa nechystám...ale je to dobrá autorka, jej fantázia je obdivuhodná :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na mechanického anděla se chystám. jsem na to stejně zvědavá jako jsem byla na Město... ale asi až dočtu tu původní sérii.
      já zatím nemůžu autorku nijak posuzovat, ale momentálně se mi líbí :)

      Vymazat

Okomentovat